Deklaracja dostępności
Uniwersytet w Siedlcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony inob.uws.edu.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paweł Szmitkowski — mejlowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie +48256431866.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do pełnomocnika Rektora – koordynatora ds. dostępności jako osoby nadzorującej na adres::
- Dr Monika Niedziółka – pełnomocnik Rektora – koordynator ds. dostępności
- Centrum Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami
ul. ks. J. Popiełuszki 9
08-110 Siedlce
tel. 25 643 17 24 - mejl: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Uniwersytet w Siedlcach udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Budynki Uniwersytetu w Siedlcach
- Deklaracja dostępności budynku Biblioteki Głównej przy ul. Popiełuszki 9.
- Deklaracja dostępności budynku Centrum Sportu i Rekreacji przy ul. 3 Maja 54.
- Deklaracja dostępności budynku Domu Studenta nr. 1 przy ul. 3 Maja 49.
- Deklaracja dostępności budynku Domu Studenta nr. 2 przy ul. Żytniej 17/19.
- Deklaracja dostępności budynku Domu Studenta nr. 4 przy ul. Żytniej 17/19.
- Deklaracja dostępności budynku Domu Studenta nr. 5 przy ul. Żytniej 17/19.
- Deklaracja dostępności budynku Instytutu Nauk Biologicznych przy ul. Prusa 14.
- Deklaracja dostępności budynku Instytutu Informatyki przy ul. Sienkiewicza 51.
- Deklaracja dostępności budynku Ośrodka Wypoczynkowego w Ogonkach, ul. Sztynorcka 5.
- Deklaracja dostępności budynku Ośrodka Jeździeckiego przy ul. 3 Kazimierzowskiej 3.
- Deklaracja dostępności budynku Pałacu Ogińskich przy ul. Konarskiego 2.
- Deklaracja dostępności budynku Wydziały Agrobioinżynierii i Nauk o Zwierzętach oraz Wydziału Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu przy ul. Prusa 14.
- Deklaracja dostępności budynku Wydziału Nauk Ścisłych i Przyrodniczych przy ul. 3 Maja 54.
- Deklaracja dostępności budynku Wydziału Nauk Społecznych przy ul. Żytniej 39.
- Deklaracja dostępności budynku Centrum Symulacji Medycznych przy ul. Bema 1a.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępni są tłumacze polskiego języka migowego (PJM):
Instytut Nauk o Bezpieczeństwie mieści w budynku Wydziału Nauk Społecznych obok Biblioteki Głównej.

Tu mieści się Instytut Nauk o Bezpieczeństwie.
Dyrektorem Instytutu jest dr hab. Krzyszof Drabik, profesor uczelni
Zastępcą Dyrektora Instytutu jest dr Marlena Dygiel-Bielińska
Sekretariat Instytutu mieści się w pokoju 2.40.

Tu mieści się Sekretariat Instytutu Nauk o Bezpieczeństwie.
Budynek wyposażony jest w najnowocześniejszy sprzęt i jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Instytut Nauk o Bezpieczeństwie prowadzi sześć kierunków studiów:
- bezpieczeństwo informacyjne,
- bezpieczeństwo narodowe,
- bezpieczeństwo wewnętrzne,
- kryminologia,
- National security w języku angielskim.
Są to studia pierwszego i drugiego stopnia.
Na kierunkach tych można wybrać fakultety, które przygotowują studentów do przyszłej pracy zawodowej.
Nauka na prowadzonych kierunkach studiów pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w służbach mundurowych, administracji publicznej oraz w innych organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem narodowym i międzynarodowym.
Zdobyta wiedza i umiejętności obejmują:
- istotę bezpieczeństwa wewnętrznego, narodowego i międzynarodowego,
- zadania, kompetencje, budowę struktur i zasady współpracy instytucji utrzymujących bezpieczeństwo i porządek publiczny,
- umiejętności w zakresie terenoznawstwa, sztuk samoobrony oraz użycia broni palnej.
Absolwenci kierunków studiów prowadzonych w Instytucie Nauk o Bezpieczeństwie umieją samodoskonalić się i wykonywać pracę naukowo-badawczą.
W Instytucie Nauk o Bezpieczeństwie działają następujące zespoły badawcze:
- Zespół Badań Teoretycznych i Praktycznych Wymiarów Bezpieczeństwa w XX i XXI wieku, Zespół Badań Problemów Bezpieczeństwa Narodowego,
- Zespół Badań Strategicznych Wymiarów Bezpieczeństwa Międzynarodowego. Studium teoretyczno-empiryczne,
- Zespól Badań Podstaw Poznawczych i Kultury Bezpieczeństwa,
- Zespół Badań Współczesnych Wojen, Konfliktów Zbrojnych, Kryzysów i Sporów,
- Zespół Badań Wymagań i Potrzeb Edukacji dla Bezpieczeństwa,
- Zespół Badań Problematyki Przestępczości i Zjawisk Patologii Społecznej.
Instytut Nauk o Bezpieczeństwie mieści się na terenie nowoczesnego budynku Wydziału Nauk Społecznych, w bezpośrednim sąsiedztwie Biblioteki Głównej. Budynek wyposażony jest w najnowocześniejszy sprzęt i jest w pełni przystosowany do prowadzenia zajęć dydaktycznych w sposób odpowiadający najwyższym standardom nauczania oraz potrzebom osób z niepełnosprawnościami.
O działalności Instytutu Nauk o Bezpieczeństwie
Instytut Nauk o Bezpieczeństwie prowadzi studia na kierunkach: bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo wewnętrzne, geopolityka i studia strategiczne, kryminologia oraz studia na kierunku National security, realizowane w języku angielskim. W ofercie studiów znajdują się studia pierwszego i drugiego stopnia.
W ramach oferowanych przez Instytut kierunków studiów, studenci mają możliwość wyboru modułów fakultatywnych, w ramach których przygotowywani są do przyszłej pracy zawodowej, zgodnie z wymogami współczesnego rynku pracy.
Celem realizowanych przez Instytut studiów jest dostarczenie wiedzy oraz umiejętności wykorzystywanych w przyszłej pracy zawodowej w służbach mundurowych, administracji publicznej oraz w innych organizacjach działających na rzecz bezpieczeństwa narodowego i międzynarodowego.
Ponadto ważnym zadaniem Instytutu jest wyposażenie absolwenta w wiedzę dotyczącą istoty bezpieczeństwa wewnętrznego i narodowego, szczególnych zadań, kompetencji, budowy struktur i zasad współpracy instytucji odpowiedzialnych za utrzymanie bezpieczeństwa i porządku publicznego, a także umiejętności w zakresie terenoznawstwa, sztuk samoobrony oraz użycia broni palnej.
Absolwenci kierunków studiów prowadzonych przez Instytut przygotowani są do samodoskonalenia się i pracy naukowo-badawczej, w tym kontynuacji edukacji na studiach drugiego stopnia.
W Instytucie Nauk o Bezpieczeństwie realizowane są badania naukowe w ramach następujących zespołów badawczych: Zespół Badań Teoretycznych i Praktycznych Wymiarów Bezpieczeństwa w XX i XXI wieku, Zespół Badań Problemów Bezpieczeństwa Narodowego, Zespół Badań Strategicznych Wymiarów Bezpieczeństwa Międzynarodowego. Studium teoretyczno-empiryczne, Zespól Badań Podstaw Poznawczych i Kultury Bezpieczeństwa, Zespół Badań Współczesnych Wojen, Konfliktów Zbrojnych, Kryzysów i Sporów, Zespół Badań Wymagań i Potrzeb Edukacji dla Bezpieczeństwa, Zespół Badań Problematyki Przestępczości i Zjawisk Patologii Społecznej.
Instytut Nauk o Bezpieczeństwie mieści się na terenie nowoczesnego budynku Wydziału Nauk Społecznych, w bezpośrednim sąsiedztwie Biblioteki Głównej. Budynek wyposażony jest w najnowocześniejszy sprzęt i jest w pełni przystosowany do prowadzenia zajęć dydaktycznych w sposób odpowiadający najwyższym standardom nauczania oraz potrzebom osób z niepełnosprawnościami.
W roku akademickim 2025/2026 Uniwersytet w Siedlcach po raz kolejny przystępuje do programu edukacji wojskowej studentów o nazwie Legia Akademicka. Program ten realizowany jest na podstawie zawartego 21 grudnia 2018 r. porozumienia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z Ministrem Obrony Narodowej. Do projektu może przystąpić student, który posiada obywatelstwo polskie. Program szkolenia zakłada szkolenie teoretyczne w Uczelni oraz szkolenie poligonowe. Odbywa się ono w okresie letnim w wybranych jednostkach wojskowych na terenie całego kraju. Jest to niepowtarzalna możliwość odbycia przeszkolenia wojskowego.
Kształcenie w Szkołach Legii Akademickiej jest realizowane w ramach:
- Modułu podoficerskiego
- Modułu oficerskiego
SZKOLENIE W SZKOŁACH LEGII AKADEMICKIEJ JEST REALIZOWANE PRZEZ OKRES DO 3 LAT
MODUŁ PODOFICERSKI
Moduł podoficerski składa się z dwóch części: teoretycznej realizowanej w uczelni i praktycznej realizowanej w jednostkach wojskowych, ośrodkach szkolenia i centrach szkolenia.
WYMAGANIA:
- statusu studenta lub absolwenta
- obywatelstwo polskie
- niekaralność
- status szeregowego rezerwy
I- Kandydat składa wniosek do rektora uczelni, która uczestniczy w programie Legii Akademickiej. Do wniosku dołącza się:
kopię dokumentu tożsamości,
kopię dokumentu potwierdzającego status studenta,
kopię innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i uprawnienia.
II - Po zaliczeniu części teoretycznej w uczelni, kandydat składa wniosek poprzez koordynatora Szkoły Legii Akademickiej do dowolnie wybranego szefa wojskowego centrum rekrutacji (WCR) o powołanie na ćwiczenia w części praktycznej. Na tym etapie kandydat może wyrazić chęć udziału w szkoleniach specjalistycznych m.in z zakresu Kryptologii i cyberbezpieczeństwa, Żandarmerii Wojskowej lub innych specjalności wojskowych stosowanie do potrzeb Sił Zbrojnych.
III - Po ukończeniu modułu podoficerskiego i zdaniu egzaminu na podoficera, kandydat zostanie mianowany na stopień kaprala (mata) rezerwy.
IV - Zakwalifikowani kandydaci przystępują do wybranego przez siebie szkolenia specjalistycznego.
* absolwent- osoba która przystąpiła do programu Legia Akademicka jako student i kontynuuje szkolenie w Szkole Legii Akademickiej po ukończeniu studiów.
MODUŁ OFICERSKI
Kandydat posiadający stopień podoficera rezerwy może przystąpić do modułu oficerskiego. Szkolenie realizowane jest w ciągu jednego roku akademickiego w trakcie letniej przerwy międzysemestralnej w uczelni wojskowej, trwa nie mniej niż 62 dni i kończy się egzaminem na oficera.
WYMAGANIA:
- statusu studenta lub absolwenta*
- niekaralność,
- status podoficera rezerwy,
- potwierdzone kwalifikacje i uprawnienia.
I - Kandydat składa wniosek do dowolnie wybranego szefa wojskowego centrum rekrutacji (WCR). Na tym etapie kandydat może wyrazić chęć uczestnictwa w szkoleniu specjalistycznym z zakresu:
Kryptologii cyberbezpieczeństwa;
Wojsk Specjalnych;
Żandarmerii Wojskowej.
II - WCR rozpatrzy wniosek i poinformuje kandydata o wynikach rekrutacji do modułu oficerskiego. Kandydaci, którzy wyrazili zainteresowanie uczestnictwem w szkoleniu specjalistycznym będą podlegać dodatkowej weryfikacji.
III - Po ukończeniu modułu oficerskiego i zdaniu egzaminu na oficera, zakwalifikowani kandydaci, przystąpią do szkolenia specjalistycznego.
Studenci chętni do odbycia przeszkolenia mogą pobrać wnioski o dołączenie do programu w formie elektronicznej
wniosek ochotnika.doc (dokument niedostępny cyfrowo).
wniosek ochotnika.pdf (dokument niedostępny cyfrowo).
Wypełniony i podpisany własnoręcznie wniosek należy dostarczyć osobiście do sekretariatu Instytutu Nauk o Bezpieczeństwie (ul. Żytnia 39, pok. 2.40).
Osoby, które zaliczyły część teoretyczną szkolenia i chcą odbyć szkolenie praktyczne w wybranej jednostce wojskowej Powinny do włąściwego dla siebie terytorialnie WCR (Wojskowego Centrum Rekrutacji) złożyć:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia teoretycznego w Szkole Legii Akademickiej na uczelni wyższej;
- zaświadczenie o odbyciu zaliceniu szklennia na platformie e-learningowej PELA;
- wniosek o powołanie w trybie ochotniczym do odbycia ćwiczeń wojskowych w module podoficerskim ochotniczego szkolenia wojskowego w Szkole Legii Akademickiej (wniosek.doc)
Szczegółowe informacje na temat realizacji programu będą na bieżąco publikowane na stronach naszej uczelni.
Wszelkie pytania prosimy kierować na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Więcej informacji na temat programu znajduje na stronie https://www.gov.pl/web/obrona-narodowa/legia-akademicka
Link do platformy e-learningowej (PELA): https://la.elearning.wp.mil.pl/
Serdecznie zapraszamy.
Koordynator programu:
dr Grzegorz Wierzbicki
Instytut Nauk o Bezpieczeństwie
Wydział Nauk Społecznych
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.




